Sunday, June 19, 2011

Νικητής ο Οζιέ!



Συναρπαστικό σε εξέλιξη αποδείχθηκε το Ράλλυ Ακρόπολις 2011, με τον τελικό νικητή να κρίνεται τη σημερινή τελευταία ημέρα του αγώνα. Τέσσερις οδηγοί ξεκίνησαν σήμερα με πιθανότητες για τη νίκη.

Ο Sebastien Loeb ήταν εκείνος που άνοιγε και πάλι το δρόμο, με τους Sebastien Ogier, Petter Solberg και Mikko Hirvonen να ακολουθούν. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 βρέθηκε εκτός μάχης από νωρίς, ενώ ο Hirvonen πλησίασε επικίνδυνα τους δύο οδηγούς της Citroen. Ο Loeb, αν και μειονεκτούσε λόγω σειράς εκκίνησης, παρέμενε στο παιχνίδι για την 1η θέση, τουλάχιστον μέχρι το ενδιάμεσο service.

Από εκείνο το σημείο και μετά ο Ogier πίεσε και έχτισε μια διαφορά, την οποία και διατήρησε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα στο τέλος να πανηγυρίσει την πέμπτη νίκη της καριέρας του και την τρίτη φετινή του. Μια νίκη που ήρθε έπειτα από την έξυπνη στρατηγική που ακολούθησε τις δύο προηγούμενες ημέρες, αποφεύγοντας με μαεστρία να… τεθεί επικεφαλής και μαζί το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης. Η σπουδαία νίκη του συνδυάστηκε με την επικράτησή του -με μόλις 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου (!) να τον χωρίζουν από τον Loeb- και στην Power Stage, κάτι που σημαίνει ότι ο νεαρός οδηγός της Citroen φεύγει από την Ελλάδα με το απόλυτο των 28 βαθμών στις βαλίτσες του. Ο ομόσταβλός του, Sebastien Loeb, προσπάθησε στην αρχή του σημερινού σκέλους να μείνει στην κορυφή, κάτι που από ένα σημείο και έπειτα στάθηκε αδύνατο. Σε κάθε περίπτωση, οι βαθμοί της 2ης θέσης ήταν μια πολύ καλή συγκομιδή για τη διατήρησή του, και μάλιστα με σημαντική διαφορά, στην κορυφή της βαθμολογίας των Οδηγών. Επιπλέον, το 1-2 των DS3 δίνει στη Citroen ένα σημαντικό προβάδισμα (55 βαθμοί) απέναντι στη Ford στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Από την πλευρά της ομάδας του Malcolm Wilson, o Mikko Hirvonen προσπάθησε σήμερα να κάνει τη μεγάλη ανατροπή, χωρίς ωστόσο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Πάντως, η 3η θέση της Γενικής τον διατηρεί στο κυνήγι του τίτλου των Οδηγών, αν και πλέον ο ίδιος αισθάνεται καυτή την ανάσα του Ogier, που ακολουθεί. Ο Petter Solberg ξεκίνησε εντυπωσιακά την Παρασκευή, αλλά το Σάββατο έχασε όλη τη διαφορά που έχτισε, μπαίνοντας πρώτος στις ειδικές διαδρομές. Πέραν αυτού, σήμερα δεν ακολούθησε το ρυθμό των τριών πρώτων, και έτσι έμεινε εκτός βάθρου, όχι όμως και εκτός βράβευσης. Ο Νορβηγός οδηγός ήταν εκείνος που οι φίλοι του Ράλλυ Ακρόπολις ανέδειξαν με την ψήφο τους στην ιστοσελίδα του αγώνα σε άνθρωπο του «Ράλλυ των Θεών» και που κέρδισε το βραβείο «Γιώργος Μοσχούς», το οποίο του απένειμαν οι γιοι του μεγάλου Έλληνα οδηγού, Μανώλης και Παύλος. Ο αδερφός του, Henning, μετά την απουσία του από το Ράλλυ Αργεντινής, επέστρεψε στο μπάκετ του Ford Fiesta WRC και κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση της Γενικής, μένοντας μακριά από προβλήματα. Ο ομόσταβλός του στη Stobart Ford, Matthew Wilson, βρέθηκε 6ος ύστερα από έναν αγώνα στο μεγαλύτερο μέρος του οποίου ταλαιπωρήθηκε από μηχανικά προβλήματα. Στην κατηγορία SWRC ο Φινλανδός περυσινός Πρωταθλητής του IRC, Juho Hanninen, σημείωσε την πρώτη του νίκη στο θεσμό, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Ott Tanak τη δεύτερη ημέρα ύστερα από έξοδο. Την ίδια ώρα, ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο, μετά την άτυχη πρώτη ημέρα και τους χρόνους 6άδας της δεύτερης, σήμερα επέλεξαν ένα σταθερό ρυθμό, χωρίς ρίσκο, βάζοντας ως στόχο την απόκτηση εμπειρίας πίσω από το τιμόνι του Ford Fiesta RS WRC και, φυσικά, τον τερματισμό. Μακάρι να τους δούμε ξανά στο Ράλλυ Ακρόπολις με μια αντίστοιχης ποιότητας συμμετοχή.


Για live scores, αναλύσεις και τα betting tips της ημέρας στο all-live-scores.com!

Το Ράλλυ Ακρόπολις για 57η φορά στην ιστορία του έδειξε το σκληρό του πρόσωπο σε εργοστάσια και ιδιώτες, όχι όμως και στους χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στα βουνά, οι οποίοι ύστερα από ένα χρόνο αναμονής αποζημιώθηκαν με τον καλύτερο και πιο θεαματικό τρόπο.

Ραντεβού σε ένα χρόνο στα ελληνικά βουνά!

Σεμπαστιάν Λεμπ (Citroen): "Πήραμε σημαντικούς βαθμούς από αυτό το Ράλλυ. Όταν ήρθαμε εδώ είπα ότι αυτό είναι που θέλουμε, ώστε να μη μείνουμε πίσω. Πάντως, δεν είναι ωραίο να είσαι 2ος, όταν είσαι ο ταχύτερος μέσα στις ειδικές. Όποιος είναι πίσω έχει το πάνω χέρι στην τακτική. Είμαστε στην κορυφή του Πρωταθλήματος, άρα ο Οζιέ είχε εξαρχής το πάνω χέρι, αφού ξεκινούσε τις ειδικές ύστερα από εμάς".


Μίκο Χίρβονεν (Ford): "Δεν ήταν άσχημα. Σκληρός αγώνας, αλλά έτσι είναι πάντα εδώ. Η 3η θέση είναι σημαντική, αλλά είμαι εκνευρισμένος. Δώσαμε μεγάλη μάχη, και το αυτοκίνητο δούλεψε καλά το σαββατοκύριακο".


Σεμπαστιάν Οζιέ (Citroen): "Δύο φορές αυτό το σαββατοκύριακο καθυστερήσαμε. Η τακτική είναι μέρος του αγώνα. Οι διαφορές ανάμεσα στους οδηγούς είναι πολύ μικρές. Πρέπει να εκμεταλλεύεσαι την κάθε ευκαιρία που σου δίνεται".


Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα (Ford): "Είμαστε επιτέλους στον τερματισμό. Στο τέλος της δεύτερης τουλίπας έσπασε η πίσω αντιστρεπτική. Ο αγώνας συνολικά ήταν καλός και οι ειδικές πιο ωραίες από του 2009. Λιγότερο σκληρές, αλλά και πάλι είχαμε πολλά προβλήματα. Ήταν εκνευριστικό όλο το σαββατοκύριακο".


Πέτερ Σόλμπεργκ (Citroen): "Είμαι χαρούμενος με την οδήγησή μου και με την απόδοσή μας συνολικά. Ήλπιζα για μία θέση στο πόντιουμ, αλλά και η 4η είναι καλύτερη από την 5η. Είμαι ευχαριστημένος. Τα πράγματα έχουν αρχίσει και πηγαίνουν καλά".


Μαντς Όστμπεργκ (Ford): "Σίγουρα δεν κάναμε αυτό που ελπίζαμε, αλλά, εντάξει, κερδίσαμε σε εμπειρία. Οι ειδικές ήταν καλές, όμως εξαιρετικά σκληρές. Την Παρασκευή κάναμε υπερβολικά πολλά χιλιόμετρα χωρίς καθόλου σέρβις. Ήταν δύσκολο για τα αυτοκίνητα".


Μάθιου Γουίλσον (Ford): "Το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό. Είμαι αρκετά εκνευρισμένος με τα προβλήματα του αυτοκινήτου, αλλά συμβαίνει σε σκληρούς αγώνες σαν αυτόν. Είναι καλό που καταφέραμε και πήραμε βαθμούς. Θα θέλαμε να είχαμε μια καθαρή ημέρα χθες".


Κίμι Ράικονεν (Citroen): "Πιστεύω κάναμε καλή δουλειά. Ήταν η πρώτη μας φορά εδώ. Την πρώτη ημέρα είχαμε κλατάρισμα και πρόβλημα στο διαφορικό. Κατά τα άλλα, καλά. Μας άρεσε ο αγώνας".


Χένινγκ Σόλμπεργκ (Ford): "Είμαι χαρούμενος. Δεν είχαμε πολλές ζημιές σε αυτόν τον αγώνα και οδηγήσαμε με σταθερό ρυθμό. Η 5η θέση είναι αυτή που έπρεπε να βρεθούμε. Είναι καλό αποτέλεσμα".


Ντένις Κάιπερς (Ford): "Πολύ καλός αγώνας. Αισθανόμαστε ωραία για το αποτέλεσμα. Δεν το περιμέναμε. Αυτός ο αγώνας είναι τόσο σκληρός, που το να τερματίζεις σε αυτήν τη θέση είναι δύσκολο".


Εβγένι Νόνικοφ (Citroen): "Είναι πολύ καλό που μπορέσαμε να τερματίσουμε. Δυστυχώς, χάσαμε την ευκαιρία για πολύτιμη εμπειρία την πρώτη ημέρα. Είμαι πολύ απογοητευμένος με το αυτοκίνητο. Πολλά συνέβησαν. Δύο φορές είχαμε πρόβλημα με τον ιμάντα, τώρα πάλι έχουμε πρόβλημα. Όπως και να έχει, οδηγήσαμε στο όριο. Δυστυχώς ήταν μικρός ο αγώνας για εμάς".


Λάμπρος Αθανασούλας (Ford): "Κάναμε αυτό που θέλαμε, να οδηγήσουμε ένα αυτοκίνητο WRC. Είχαμε κάποιους καλούς χρόνους σε μερικές ειδικές, περισσότερο σε γρήγορα κομμάτια. Στα κλειστά και στα ανηφορικά δεν τα καταφέραμε καλά. Είχαμε ωραία περάσματα. Αν δεν είχε τύχει το σπασμένο ψαλίδι, πιστεύω ότι θα ήμασταν στη 10άδα".

No comments:

Post a Comment